Objavljeno: 8.5.2018. 08:51
Projekt „Škola ljudskih prava“ se provodi u vremenskom trajanju od 1. listopada 2017.-30. lipnja 2018. godine u partnerstvu s OŠ „Hugo Badalić“ uz financijsku potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Kako bi postigli cilj projekta koji se odnosi na povećanje znanja djece o ljudskim pravima i aktivnom građanstvu, IPC održava radionice o ljudskim pravima u svim razrednim odjelima 5. i 6. razreda Područne škole „Hugo Badalić“. Sudjelovanje učenika na radionicama unaprijedilo im je znanje o ljudskim pravima i aktivnom građanstvu te ih potaknulo na promoviranje univerzalnih vrijednosti i poštivanje ljudskih prava čime su osnaženi temelji za osposobljavanje budućih kritičkih i odgovornih građana.
U prvih 6 mjeseci provedbe projekta 116 učenika 5. i 6. razreda OŠ „Hugo Badalić“ sudjelovalo je na četiri radionice: „Drvo ljudskih prava“, „Photovoice“, „Nova planeta“ i „Mapiranje ljudskih prava u lokalnoj zajednici“. Sudjelovanje na navedenim radionicama unaprijedilo im je znanje o ljudskim pravima i aktivnom građanstvu te ih potaknulo na promoviranje univerzalnih vrijednosti i poštivanje ljudskih prava čime su osnaženi temelji za osposobljavanje budućih kritičkih i odgovornih građana. Aktivnim sudjelovanjem u radionicama kod učenika je unaprijeđena sposobnost prosuđivanja i kritiziranja te pobuđen proaktivni angažman i potaknuto samostalno uočavanje situacija iz svakodnevnog života na temu ljudskih prava u njihovoj lokalnoj zajednici što će im pomoći u razumijevanju i doživljenom iskustvu ljudskih prava kao važan element pripreme za život u demokratskom i pluralističkom društvu.
Photovoice radionicu je održao romski aktivist, dugogodišnji bivši suradnik IPC-a, koji je 2014. godine u Francuskoj završio tečaj za Photovoice, tehniku s kojom se učenici mogu poistovjetiti, predstaviti i poboljšati njihovu zajednicu kroz određene tehnike fotografiranja. Ovaj proces povjerava kamere/pametne telefone u rukama učenika, te im omogućuje da se predstave kao snimatelji i potencijalni katalizatori za društvene akcije i promjene u svojim zajednicama, koristeći neposrednost vizualne slike i popratne priče kao dokaz promicanja i participiranja učinkovitih sredstava za stvaranje zdrave javne politike. Edukacija učenika o "Photovoice" tehnici je pružila alate učenicima za proaktivan angažman i samostalno iznalaženje prizora iz svakodnevnog života na temu ljudskih prava u njihovoj lokalnoj zajednici što će im pomoći u razumijevanju i doživljenom iskustvu ljudskih prava kao važan element pripreme za život u demokratskom i pluralističkom društvu.
Kao rezultat radionice, odabrali smo prikupljene priče koje su prikazane na izložbi odabranih radova u sklopu obilježavanja Dana škole "Hugo Badalić“ 4. svibnja 2018. godine.
Sve projektne aktivnosti su osmišljene s ciljem podizanja kompetencija mladih adolescenata kako bi se razvili u odgovorne građane sposobne da učestvuju u životu zajednice s razvijenim osjećajima za odgovornosti koje uz njih idu te kako bi se motivirali i osposobili da toleriraju druge u njihovom drukčijem načinu života.
Projektom se promiču univerzalne vrijednosti i poštivanje ljudskih prava među mladim adolescentima koji su još uvijek u procesu izgradnje svojih identiteta kako bi dobili buduće kritične i odgovorne građane.